Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

7 days to go

Av Caroline Björklund - 4 mars 2010 00:07

Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag är så dålig på att uppdatera, ska bli bättre, det lovar jag!


Nu har jag kommit så långt att jag idag har gjort en provpackning: jag får ha med mig 20 kilo och slutresultatet blev 26 kilo..och straffavgiften är 15 euro per kilo..så jag tror jag ska göra om det där tills jag når exakt 20 kilo! Som tur är får man ha med sig 8 kilo i handbagaget så då klarar laptopen sig suveränt :D

Men när det var 26 kilo i väskan tyckte jag ändå att jag packat "smart" och inte tagit med mig onödiga saker..men det dög ändå inte - ett tips: köp ett eget flygplats, alltså vinn på lotto så du kan resa med allt du behöver ;)


Sedan så har jag idag fått tag i alla som jag ska bo med nere i Skopje och det känns som en riktig lättnad! Nu är det verkligen verklighet och dem finns på riktigt, alltså är det inte en dröm :O Jag fick även tag i läraren Valentina som ska lära oss Makedonska och om den makedonska kulturen och även hon blev glad att få höra av mig! :D

Tillbaka till dem jag ska bo med så är det en kille ifrån Portugal, en tjej ifrån Portugal (men dem känner inte varandra) och en annan tjej ifrån Slovakien. Alla är otroligt glada och positiva människor och alla även lika "excited" som mig! Ordet excited tycker jag beskrivs bäst på engelska faktiskt..!Det ger liksom mer känsla och glädje på något vis som känns rätt uppenbart bara, svårt att förklara.

Så nu är jag glad, riktigt riktigt glad!


Vidare så kan jag säga att efter att ha pratat med Tiago så kanske inte det blir så jobbigt ändå med matlagningen som jag tycker känns som den jobbiga delen i detta äventyr då jag inte är någon kock överhuvudtaget!! om inte att koka ägg eller steka färdiga rätter räknas? (A) nej precis. Men han kan tydligen laga mat, så vi insåg att det jobbigaste blir nog att lista ut vad som är mat och inte när vi ska handla..hmm. Annars blir det väl till att äta ute och vem har dött utav det? (A)

Min katt ska ju med till mamma, alltså från Sundsvall till Borås och så flyger jag ifrån Göteborg senare, och hon löper och tycker inte om att resa och vi ska åka tåg i nästan 8 timmar nästa vecka, snacka om intressant det ska bli..


Nu i helgen är det min sista helg hemma och det blir en full helg med fest och goda vänner och musim då vi ska på the go getters på fredag, UNDERBART!


Nur får det räcka, go´natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige.    Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat ...

Av Caroline Björklund - 10 juni 2010 15:34

Nya resemål hela tiden, nu senast har det blivit Novi sad i Serbien och annars i Skopje med en utflykt till Skopje Zoo, bilder finns på fejjan ^^   Om två veckor blir det nog Kosovo efter ett väldigt försenat födelsedagsparty från min sida och he...

Av Caroline Björklund - 28 maj 2010 13:04

Livet går vidare här nere, allt rullar på med nya äventyr varje dag, ingen dag är den andra lik, såklart både på gott och ont ^^ Jag har hunnit med att anpassa mig väldigt bra till kulturen här nere och har redan en bästis - Jordgubbsmannen som ...

Av Caroline Björklund - 30 april 2010 19:15

Jag har alldeles för mycket för mig på dagarna här och hemma fungerar knappt internet så nå uppdatering har det blivit dåligt av på senaste, beklagar.   Ni kan följa det jag gör för tillfället på http://evs.kreaktiv.mk och bloggen som är kopplad ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 17:15

Lördagmorgon började med uppstigning 9.45 för att bege sig till den närliggande bazaren, ett stort hus fullt med människor som säljer färska grönsaker och frukt, jag älskar´t! Det är så kul att gå där och kolla på allt och välja och vraka bland allt ...

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards