Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

I skopje

Av Caroline Björklund - 17 mars 2010 13:47

Zdravo!

Igår anlände jag och bemöttes av min blivande lärare Valentina och en annan som jobbar här vid namn Skeftje, de är otroligt trevliga och visade mig lite runt staden och så :) det är väldigt omodernt här och otroligt mycket kaos överallt, lagar lyder man ENDAST när polis är i närheten..snacka om omvända världen jämfört med hemma!

Huset är fint och ligger nära affärer, busshållsplats och grejer ^^ inte modernt dock men det är sköna sängar och jag får duscha så mycket jag vill :D huvudsaken känns det som ;) bytte rum så jag har fått det bästa rummet tydligen enligt min lärare hehe hon hade paxat rummet åt mig och fixat lite extra saker som en sovlampa från de andra rummen tom (A)


idag var jag med på en väldigt intressant workshop om "living library" och dagens ämnen var diskrimination, rasism och hur vi ser på saker olika och varför tex om homosexuella ska få adoptera eller om kvinnans plats är hemma och liknande. Väldigt intressant då alla som var med var väldigt duktiga på att framföra sina åsikter och allas åsikter var välkomna.

Efter detta åkte jag och min lärare hem och så gjorde hon varma mackor med ajvar-liknande hemgjort-grejs med hemgjord oregano i ugnen till oss som var underbart :D


 
 
Friiiidaaa

Friiiidaaa

19 mars 2010 14:47

Vad roligt att hora att du har det bra vannen! Tom. en sovlampa :D Det ar lyx! Allting later intressant, skont att fa komma bort och upptacka nagot annat :) Skot om dig nu sa hors vi snart! Pussss pa dig min van.

http://fridaamattsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige.    Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat ...

Av Caroline Björklund - 10 juni 2010 15:34

Nya resemål hela tiden, nu senast har det blivit Novi sad i Serbien och annars i Skopje med en utflykt till Skopje Zoo, bilder finns på fejjan ^^   Om två veckor blir det nog Kosovo efter ett väldigt försenat födelsedagsparty från min sida och he...

Av Caroline Björklund - 28 maj 2010 13:04

Livet går vidare här nere, allt rullar på med nya äventyr varje dag, ingen dag är den andra lik, såklart både på gott och ont ^^ Jag har hunnit med att anpassa mig väldigt bra till kulturen här nere och har redan en bästis - Jordgubbsmannen som ...

Av Caroline Björklund - 30 april 2010 19:15

Jag har alldeles för mycket för mig på dagarna här och hemma fungerar knappt internet så nå uppdatering har det blivit dåligt av på senaste, beklagar.   Ni kan följa det jag gör för tillfället på http://evs.kreaktiv.mk och bloggen som är kopplad ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 17:15

Lördagmorgon började med uppstigning 9.45 för att bege sig till den närliggande bazaren, ett stort hus fullt med människor som säljer färska grönsaker och frukt, jag älskar´t! Det är så kul att gå där och kolla på allt och välja och vraka bland allt ...

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards