Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

kako si?

Av Caroline Björklund - 18 mars 2010 23:00

idag började dagen med att när jag vaknade så hade ena brädan under sängen lossnat så jag låg som i en bula..hillarious. var tvungen att sova i vardagsrummet då det är för kallt i resten av huset än så länge.

sedan väl på kontoret var det bara jag och the account manager som bara pratar makedonska..men ja kaffe lyckades jag få iaf :) turkiskt kaffe, jättestarkt men otroligt gott!

sedan pratade jag med far via skype i ca 2 timmar och helt plötsligt får jag ett mail från Aga som är i Kavadarci som undrar om jag vill komma till dem för att annars skulle jag bli ensam tills på lördag i huset..så snabbt packade jag ihop mina saker för att bege mig hem och packa lite kläder för att jag hade endast 50 min på mig att ta mig hem, packa, ta mig tillbaka, hitta busstationen och på bussen..det gick nästan bra..åk inte buss här! iaf INTE om du har bråttom eller klaustrofobi..! men allt går så jag fick ta en senare buss och bussresan var underbart vacker, man åker längs en smal väg längs klippkanten och ser ned på en vacker flod som porlar med fina träd och grönt gräs och så kollar man uppåt och där är det höga höga höga berg med snö på toppen. underbart.

annars ikv har vi varit ute och ätit och vet ni, en delikatess här är pommes frites inuti en toast med majonäs, ost och ketchup :O seems like groose..


well goodnight <3


 
 
Lina

Lina

18 mars 2010 23:19

Välkommen till Balkan! :)
/Lina som jobbar i Kosovo

http://www.linaleverlivet.nu

 
Mona

Mona

19 mars 2010 14:09

Hej Caroline, Kavadarci över helgen låter mysigt, önskar jag kunde följa med dig :-) skulle kunna döda bara för att få vara med på bussresan ;-)
Sundsvall går just nu i olika gråtoner och våren känns mer avlägsen än någonsin, som vi sa, här finns det inte mycket att missa...
Ha det så bra så hörs vi framöver.
Kram Mona

http://www.ungisundsvall.se

 
Ingen bild

GISSA BAJSET

5 april 2010 22:22

HAHAH den där majonäs mackan måste du bara testa och rapportera till mig hur underbar den var :O:O:O hade glömt att du hade en blogg!?!? fasn vad bra, så kan jag sitta här och snoka när jag saknar dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige.    Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat ...

Av Caroline Björklund - 10 juni 2010 15:34

Nya resemål hela tiden, nu senast har det blivit Novi sad i Serbien och annars i Skopje med en utflykt till Skopje Zoo, bilder finns på fejjan ^^   Om två veckor blir det nog Kosovo efter ett väldigt försenat födelsedagsparty från min sida och he...

Av Caroline Björklund - 28 maj 2010 13:04

Livet går vidare här nere, allt rullar på med nya äventyr varje dag, ingen dag är den andra lik, såklart både på gott och ont ^^ Jag har hunnit med att anpassa mig väldigt bra till kulturen här nere och har redan en bästis - Jordgubbsmannen som ...

Av Caroline Björklund - 30 april 2010 19:15

Jag har alldeles för mycket för mig på dagarna här och hemma fungerar knappt internet så nå uppdatering har det blivit dåligt av på senaste, beklagar.   Ni kan följa det jag gör för tillfället på http://evs.kreaktiv.mk och bloggen som är kopplad ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 17:15

Lördagmorgon började med uppstigning 9.45 för att bege sig till den närliggande bazaren, ett stort hus fullt med människor som säljer färska grönsaker och frukt, jag älskar´t! Det är så kul att gå där och kolla på allt och välja och vraka bland allt ...

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards