Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

te cakam

Av Caroline Björklund - 19 mars 2010 18:01

Nu har ännu en dag gått, dagarna bara springer ifrån mig, jag har redan varit här i 4 dagar :O ofattbart men det beyder väl bara att jag har det bra :D

idag har vi varit på en museumsinvigning där det spelades traditionell musik med en annorlunda slags säckpipa fast av djurskinn..vackert med lite läskigt.

efter det begav vi oss till en väldigt vackert belägen park som var så lugn och fridfull och igen vacker. Vi tog oss upp i monumentets utkiksplats och blev helt häpna över utsikten, men det dög tydligen inte utan den ena killen ville visa oss utsikten från berget. Så i ca 20 graders värme och stekande sol begav vi oss uppåt, uppåt och uppåt och såg nägra äldre män fixa i sina vingårdar och en åsna som stod och betade - endast 15 gångavstånd från stan! underbart :)


efter denna utflykt tog vi oss hem till lägenheten och åt lunch bestående av bröd, äpple och massvis av välförtjänt vatten. sedan dess har jag suttit här vid datorn och grejat en massa medan Aga tvättar och har sig inför flytten till Skopje imorgon :) nu snart ska vi på en workshop om rasism och sedan blir det mat och lite annat :D


hoppas ni har det bra hemma, kramar<3

 
 
Ingen bild

Nenne

22 mars 2010 08:31

Hej Carro!
Hur går det med språket? Förstår du någonting än eller håller du hårt i ''översättningspapprena''? Många kramar från din syster!:)

 
Mona

Mona

22 mars 2010 10:45

Mmmm va härligt med en promenad i de balkiska bergen...jag kan föreställa mig:-) Once again caroline - jag önskar så att jag kunde vara där du är just nu :-)

http://www.ungisundsvall.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige.    Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat ...

Av Caroline Björklund - 10 juni 2010 15:34

Nya resemål hela tiden, nu senast har det blivit Novi sad i Serbien och annars i Skopje med en utflykt till Skopje Zoo, bilder finns på fejjan ^^   Om två veckor blir det nog Kosovo efter ett väldigt försenat födelsedagsparty från min sida och he...

Av Caroline Björklund - 28 maj 2010 13:04

Livet går vidare här nere, allt rullar på med nya äventyr varje dag, ingen dag är den andra lik, såklart både på gott och ont ^^ Jag har hunnit med att anpassa mig väldigt bra till kulturen här nere och har redan en bästis - Jordgubbsmannen som ...

Av Caroline Björklund - 30 april 2010 19:15

Jag har alldeles för mycket för mig på dagarna här och hemma fungerar knappt internet så nå uppdatering har det blivit dåligt av på senaste, beklagar.   Ni kan följa det jag gör för tillfället på http://evs.kreaktiv.mk och bloggen som är kopplad ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 17:15

Lördagmorgon började med uppstigning 9.45 för att bege sig till den närliggande bazaren, ett stort hus fullt med människor som säljer färska grönsaker och frukt, jag älskar´t! Det är så kul att gå där och kolla på allt och välja och vraka bland allt ...

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards