Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

söndag åh tråkiga/sköna söndag

Av Caroline Björklund - 28 mars 2010 18:37

en mulen dag med blandat regn, sol, blåst och sedan samma visa igen..


sedan i onsdags så var jag på workshop i Living library, så intressant, och nu ska vi börja fundera på hur vi ska skapa en riktig Living library här, so exciting :) efter det så åkte vi hem och fick med oss lite mer folk så vi satt och snackade ett bra tag medan Dragan fixade vårt internet ;D efter dem andra åkt hem så var klocken efter midnatt men vi bestämde oss för att vi var hungriga så vi plockade ihop en massa mat vi hade och ställde oss och lagade mat tsm, så roligt :D men jag fick dock ett antal elektriska stötar ifrån(enligt Tiago) mina tofflor blandat tsm med heltäckningsmatta i köket och jag skulle röra kastrullen..ingen bra ide och ont gjorde det! men maten blev perfekt: pasta med purjolök, vitlök, paprika, ärtor, majs och andra grönsaker blandat med grädde och tomatsås, ljuvligt :)


i torsdags så ställde jag mig och gjorde pannkakor till min familj, första gången själv och det var roligt att bjuda på tsm med choklad, banan eller jordgubbssylt, jag ville ju först göra våfflor men vi har inget järn :( sedan begav vi oss till kontoret och hade lektion: од каде си ти? јас сум од џсетска. јас сум џсеганка, а ти? ja ni ser ju själva..

på eftermiddagen så var det fotografi workshop och sedan movienight, one day in europe, riktigt bra :D när vi väl kom hem så hade vi sällskap av resten med tanken att vi skulle dra på en jazzkonsert men vi blev för trötta och bestämde oss för att bara ta det lugnt istället.

i fredags sov vi länge, städade huset, utforskade den stora bazzaren nära oss och inhandlade senare allt behövligt inför balkan festen osm förövrigt blev lyckad och mycket trevlig :) bilder kommer på fb. förutom en finsk volontär som kunde lite svenska men uhm hon var alldeles för onykter och det enda hon snackade om var hur otroligt dumt hon tycker det är att makedonien har kvar det krylliska alfabetet..och hon har varit här ett halvår och kan ingenting..smart tjej.nu


igår så var vi lite trötta till en början men bestämde oss senare för att gå in till stan och utforska lite mer innan vårt möte med Libertas 18.00 det slutade med att vi insåg att vi gått runt i cirklar och hamnade slutligen på samma gata som vi startade haha. efter mötet så gick vi ut och åt på en restaurang där man fick välja vad man ville äta och betala utifrån det, intressant och gott :) därefter ville Tiago och Pedro att vi skulle gå till en Irish pub så att de kunde se matchen mellan Benfica och Braga som tydligen var väldigt viktig (vad vet jag liksom). men det var väldigt trevligt och dessutom var det ett live trubadur band där vilket verkligen inte försämrade något ;) när vi väl kom hem efter att ha missat sista bussen så vi fick ta taxi..så började det helt plötsligt ösregna så det dånade och åska och blixtra..ingen höjdare. men vi såg på filmen "Incredible Mr.Fox" som jag starkt rekommenderar! :D


och ja idag har vi chillat, kollat ut genom fönstret och hoppats på sol men nej. jag och Aga begav oss iaf till high school Novas charity någonting och kollade, det är en privat skola som är väääldigt fancy kan jag lova.. och mer så har vi som sagt bara tagit det lugnt inomhus.

imorgon så är det möte 10.00 på kontoret så blir en tidig kväll, kanske.


ta hand om er hemma :) <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige.    Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat ...

Av Caroline Björklund - 10 juni 2010 15:34

Nya resemål hela tiden, nu senast har det blivit Novi sad i Serbien och annars i Skopje med en utflykt till Skopje Zoo, bilder finns på fejjan ^^   Om två veckor blir det nog Kosovo efter ett väldigt försenat födelsedagsparty från min sida och he...

Av Caroline Björklund - 28 maj 2010 13:04

Livet går vidare här nere, allt rullar på med nya äventyr varje dag, ingen dag är den andra lik, såklart både på gott och ont ^^ Jag har hunnit med att anpassa mig väldigt bra till kulturen här nere och har redan en bästis - Jordgubbsmannen som ...

Av Caroline Björklund - 30 april 2010 19:15

Jag har alldeles för mycket för mig på dagarna här och hemma fungerar knappt internet så nå uppdatering har det blivit dåligt av på senaste, beklagar.   Ni kan följa det jag gör för tillfället på http://evs.kreaktiv.mk och bloggen som är kopplad ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 17:15

Lördagmorgon började med uppstigning 9.45 för att bege sig till den närliggande bazaren, ett stort hus fullt med människor som säljer färska grönsaker och frukt, jag älskar´t! Det är så kul att gå där och kolla på allt och välja och vraka bland allt ...

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards