Direktlänk till inlägg 7 april 2010

јас сакам чоколад

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 13:23

jag undrar om det går att uppfinna något sorts alarm som gör att man kommer att man har en blogg? skulle iaf vara behövligt för mig.


ja nu har det gått många dagar sedan jag skrev sist, har haft fullt upp hela tiden så inget dåligt alls :)


Ja, förra veckan började med en måndag då vi satt på kontoret och fixade ihop schema och brainstormade om vad vi vill göra här. Jag kom fram till att jag ska börja fundera på att göra en workshop om debatt och en om självförtroende/självkänsla och hehe sedan också göra iaf en presentation om vår älskade rockabillykultur här i Sundsvall/Sverige. kl 15 tog vår chef med oss till Matka canyon som var ett otroligt vackert ställe, must see! 


I tisdags så hade vi ett möte med en ung kille från gymnasiet som hade en lysande idé om att öppna liknande ungdomscenter som vårat i varje gymnasie och sedan hade vi lektion och lärde oss om hur man beställer mat och säger vad man vill ha och provade sedan det i praktiken :D јас сакам хамбургер, ве волам!


Onsdagen var en lång dag som slutade med Living library där vi nu börjar förbereda för att skapa en verklig här i Skopje vilket ska bli väldigt intressant :D och när vi kom hem så möttes vi med någon traditionell rätt som liknade en blandning av gröt och potatismos, helt okej dock. Sedan så satt jag och Tiago och kollade på film till 03.00 och åt popcorn fast vi skulle upp 05.00 vilket var väldigt tungt. Vi kom upp iaf och kokade tsm med vår älskade lärare ägg som vi sedan doppade i färg och så gjorde även hon traditionellt bröd som man steker och så åt vi påskfrukost 06.30 haha :D men lätt värt det! Uhm sedan gick vi och lade oss till 12 då vi var tvugna att åka till jobbet..På kvällen efter fotografi workshop och movienight på kontoret så gick vi ut på stan och kikade på alla tokiga människor stan kryllade av som var utklädda till allt tokigt och likt man någonsin kan tänka sig haha, det var karnival! Kvällen avslutades med en välbehövd öl och en massa (hån)skratt för alla skrattretande utklädslar.


I fredags så mötte vi upp Stevica och Marishka och begav oss till slottruinen som ligger på en kulle med utsikt över hela staden, awesome view! Därefter gick vi och käkade lunch i solskenet i den gamla delen av staden och min uppmärksamhet låg (som vanligt) på en otroligt söt katt som satt och tiggde mat av några andra och var såå adorable. Efter detta så gick vi till en bar där vi välkomnade dem nya volontärerna för en organisation vid namn voices och såg på deras presentation ^^ Kvällen spenderades med vin, öl och underbart sällskap på "Pivoteca" där man bestället in 3 Liters öl hehe.


Mer kommer senare :)

 
 
Ingen bild

Emma

21 april 2010 23:01

Kanechno vy sakami tjokolad :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige.    Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat ...

Av Caroline Björklund - 10 juni 2010 15:34

Nya resemål hela tiden, nu senast har det blivit Novi sad i Serbien och annars i Skopje med en utflykt till Skopje Zoo, bilder finns på fejjan ^^   Om två veckor blir det nog Kosovo efter ett väldigt försenat födelsedagsparty från min sida och he...

Av Caroline Björklund - 28 maj 2010 13:04

Livet går vidare här nere, allt rullar på med nya äventyr varje dag, ingen dag är den andra lik, såklart både på gott och ont ^^ Jag har hunnit med att anpassa mig väldigt bra till kulturen här nere och har redan en bästis - Jordgubbsmannen som ...

Av Caroline Björklund - 30 april 2010 19:15

Jag har alldeles för mycket för mig på dagarna här och hemma fungerar knappt internet så nå uppdatering har det blivit dåligt av på senaste, beklagar.   Ni kan följa det jag gör för tillfället på http://evs.kreaktiv.mk och bloggen som är kopplad ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 17:15

Lördagmorgon började med uppstigning 9.45 för att bege sig till den närliggande bazaren, ett stort hus fullt med människor som säljer färska grönsaker och frukt, jag älskar´t! Det är så kul att gå där och kolla på allt och välja och vraka bland allt ...

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards