Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Blogga är inte riktigt min grej tydligen..

Av Caroline Björklund - 30 april 2010 19:15

Jag har alldeles för mycket för mig på dagarna här och hemma fungerar knappt internet så nå uppdatering har det blivit dåligt av på senaste, beklagar.


Ni kan följa det jag gör för tillfället på http://evs.kreaktiv.mk och bloggen som är kopplad till mitt nyaste projekt http//evsmacedonia.wordpress.com :) Annars är Facebook - Caroline Björklund en annan toppenkälla för att se bilder och vad som pågår i mitt liv just nu!


Livet här är underbart, just nu är det runt 25-30 grader C hela tiden och jag har fått solutslag..kanske inte lika roande men ett bevis på hur varmt det verkligen är här och kommer att bli..! Vill ni besöka ett land som har få turister, är underbart vackert, har jordnära och välkomnande människor så är Makedonien den rätta platsen.

Det enda som saknas är att jag saknar att köra bil(och kärlek)..men men vad är inte ett liv på en pinne annat än underbart :)


Språkundervisningen artar sig hela tiden också - nu kan jag tom beställa vad jag vill äta, köpa saker och säga/fråga vad jag vill ha och vad det är! Makedonska är inte lätt för fem öre och det påminner inte om svenska på något vis men det är spännande, rätt vackert och roande att känna att man kan vara en så mycket större del av samhället bara genom att tala språket, en underbar känsla!


Hoppas allt är bra med Sverige också!

Over and out, stay tuned! <3

 
 
Aasa

Aasa

4 maj 2010 10:27

Jag är avundsjuk :O Jag vill också lära mig Makedonska! Tyska är inte hälften så kul liksom...

http://envalrossityskland.blogg.se

 
Carro

Carro

4 maj 2010 12:30

Haha ja det är sjukt intressant faktiskt men vääldigt svårt :D Du kan komma och hälsa på mig så får jag lära dig lite haha

http://kakaniskopje.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Daniel S

26 maj 2010 18:16

Snubbla in av en slump för jag sökte på makedonien hur kommer det sig att du valde det landet av alla? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige.    Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat ...

Av Caroline Björklund - 10 juni 2010 15:34

Nya resemål hela tiden, nu senast har det blivit Novi sad i Serbien och annars i Skopje med en utflykt till Skopje Zoo, bilder finns på fejjan ^^   Om två veckor blir det nog Kosovo efter ett väldigt försenat födelsedagsparty från min sida och he...

Av Caroline Björklund - 28 maj 2010 13:04

Livet går vidare här nere, allt rullar på med nya äventyr varje dag, ingen dag är den andra lik, såklart både på gott och ont ^^ Jag har hunnit med att anpassa mig väldigt bra till kulturen här nere och har redan en bästis - Jordgubbsmannen som ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 17:15

Lördagmorgon började med uppstigning 9.45 för att bege sig till den närliggande bazaren, ett stort hus fullt med människor som säljer färska grönsaker och frukt, jag älskar´t! Det är så kul att gå där och kolla på allt och välja och vraka bland allt ...

Av Caroline Björklund - 7 april 2010 13:23

jag undrar om det går att uppfinna något sorts alarm som gör att man kommer att man har en blogg? skulle iaf vara behövligt för mig.   ja nu har det gått många dagar sedan jag skrev sist, har haft fullt upp hela tiden så inget dåligt alls :)   ...

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards