Alla inlägg under augusti 2010

Av Caroline Björklund - 18 augusti 2010 12:39

Som vanligt har mitt bloggande gått åt pipsvängen, det är verkligen inte my coup of tea so to say. Jag har precis kommit tillbaka till Skopje efter 3underbara veckor hemma i Sverige. 


Innan jag for hann jag med ett antal resor till bland annat beerfest in Prilep, Bitola med avslut i Prishtina, Kosovo tsm med min irländske vän Chris. Är det inte underbart att resa så säg! Att hela tiden se och uppleva nya saker, lära sig nya saker och bara leva livet! Speciellt roligt är det ju också att resa härnere på balkan med tanke på den totala upp och ned vända världen som råder här, ingenting ens påminner om vår perfekta värld uppe i Sverige. 


Min första tanke när jag landade i Göteborg var: ååh Svensk mark, får jag bara lägga mig ned och kyssa marken? Sedan: åh, jag kan prata svenska PLUS slänga toapapper i toaletten! Snacka om lyx! Efter det: oj vad gott med vanlig, normal mat och helt underbart moderna samhälle. Ja visst var det en chock, allt var en chock och jag var helt till mig! 


Väl tillbaka här känns ingenting särskilt lockande längre, jag har upplevt och gjort det mesta..men får väl försöka iaf att kämpa ut dessa 4 månader som är kvar.


Nu på lördag blir det resa till Belgrad och gå på beerfest in Belgrade och umgås med järngänget och därefter har vi from måndag - fredag en mid-term training i Belgrad och efter det så blir det Montenegro i en vecka för ren solsemster och VATTEN älskade hav! Är det något jag saknar här så är det verkligen möjligheten att få bada och svalka sig och iaf kunna se vatten! Såklart ska vi hinna med lite sighseeing i landet också :)


Hoppas ni alla har det bra hemma och kolla fb för bilder :) <3


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards