Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Caroline Björklund - 24 mars 2010 16:15

Oj, redan har jag blivit dålig på att uppdatera..


Iaf så är jag nu tillbaka i Skopje och lever storstadsliv i huvudstaden haha ^^ De senaste dagarna har vi tagit det lugnt, lärt känna huset, staden, kulturen, språket och portugiserna bättre genom att sakta men säkert anpassa oss till våra nya liv. Jag har fixat i mitt rum och satt upp bilderna jag fick med mig från mamma på mig och mina underbara syskon och även fått en kalender från Creactive som sitter fint på väggen :D

Hemma så har är vardagsrummet allas favoritställe dit vi tar våra datorer, kaffe, annat fika och umgås samtidigt som vi nördar haha så najs! Vi har även varit ute på lite sightseeing runt staden och provat kebab, den berömda maträtten med bönor och ännu mer öl och shopska sallad såklart! Våra chefer har vi fått träffa ett antal gånger då vi gått ut och ätit tsm osv och alla är otroligt trevliga. I måndags var vi även på Alice in wonderland på bio och uhm ja makedonskt bio är otroligt b:ig, iaf denna! Innan filmen brukar det ju vara reklam och uhm denna reklam visades genom samma procedur som när man ska sätta på en dvd, man måste trycka play..och så var det för varje reklamfilm..haha så fånigt.


En tragisk sak är alla hemlösa katter som alltid tigger men ännu värre alla barn som tigger överallt med deras föräldrar eller ensamma, jag får panik och vet inte vad jag ska göra, otäckt värre..


Igår hade vi vår första lektion i makedonska och det var väldigt intressant och väldigt svårt och ännu svårare blev det idag när vi skulle försöka lära oss alfabetet osv..ingenting är som är van vid, liksom inte ens uttalet av A! Men man vänjer sig väl som tur är haha :D


Hoppas allt är bra med er hemma <3

Presentation


Spenderar 9 månader som volontär i Skopje, Makedonien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards